Опис досвіду


Опис  досвіду роботи
вчителя  біології
Крисько Валентини Миколаївни

 У  Концепції  загальної  середньої  освіти  наголошено,  що  школа  —  це  простір  життя  дитини;  тут  вона  не  готується  до  життя,  а  повноцінно  живе,  і  тому  вся  діяльність  навчального  закладу  слід  вибудовувати  так,  щоб  сприяти  становленню  особистості  як  творця  і  проектувальника  свого  життя.
Входження  молодих  поколінь  у  глобалізований,  динамічний  світ,  у  відкрите  суспільство  підносить  роль  життєвої  й  соціальної  компетентностей  вихованців.
Щоб  мати  змогу  знайти  своє  місце  в  житті,  учень  сучасного  навчального  закладу  має  володіти  певними  якостями,  вміннями:
ü швидко  адаптуватися  в  мінливих  життєвих  ситуаціях;
ü критично  мислити;
ü використовувати  набуті  знання  та  вміння  в  навколишній  дійсності;
ü бути  здатним  генерувати  нові  ідеї,  приймати  нестандартні  рішення,творчо  мислити;
ü бути  комунікабельним,  контактним  у  різних  соціальних  групах,  уміти  працювати  в  команді;
ü вміти  запобігати  будь-яким  конфліктним  ситуаціям  і  виходити  з  них;
ü цілеспрямовано  використовувати  свій  потенціал  як  для  самореалізації  в  професійному  та  особистому  плані,  так  і  в  інтересах  суспільства,  держави;
ü уміти  добувати,  переробляти  інформацію,  отриману  з  різних  джерел,  застосовувати  її  для  індивідуального  розвитку  і  самовдосконалення;
ü бережливо  ставитися  до  свого  здоров'я  і  здоров'я  інших  як  найвищої  цінності;
ü бути  здатним  до  вибору  альтернатив,  які  пропонує  сучасне  життя;
ü вміти  планувати  стратегію  свого  життя,  орієнтуватися  у  системі  найрізноманітніших  суперечливих  й  неоднозначних  цінностей,  визначати  своє  кредо  і  свій  стиль.
         Необхідне  освоєння  досвіду  життя  в  світі  через  поєднання  навчання  та  практики  соціальних  дій  з  поступовим  збільшенням  саме  практичної  участі  молодої  людини  в  житті  суспільства.  Завдяки  цьому  забезпечується  адекватна  вибірковість,  глибина  і  свідомий  характер  становлення  системи  особистісних  життєвих  сенсів  особистості.
         Поетапне  введення  учнівської  молоді  в  різноманітні  сфери  життєдіяльності  та  спілкування,  оволодіння  ними  життєтворчими технологіями,  знаннями,  вміннями  та  навичками  хоча  б  у  найголовніших  сферах  людського  життя  є  незаперечною  потребою  сучасності.
Сьогодення вимагає формування людини, яка була б адаптованою в сучасному суспільстві. Пріоритетним напрямом діяльності школи визнано виховання творчо-розвиненої, соціально-адаптованої особистості, здатної до самореалізації. Майбутнє України за поколінням, котре сьогодні опановує уроки життя в школі, якість якого залежить від рівня життєвої компетентності. Статус людини в суспільстві залежить від неї самої. Динамічність соціального прогресу вимагає необхідність постійної роботи над собою, розвиток життєвих компетентностей, посилення відповідальності кожної особистості за своє майбутнє, за можливість досягнення особистого щастя завдяки своїм потенціальним  здібностям. Модель випускника Полонського НВК №2 - це формування особистості здатної до спільного пошуку, самодослідження, творчого розвитку, здатної реалізувати свій творчий потенціал. Значне  місце  у формуванні  компетентного випускника посідає  біологія як наука. Вона  як предмет природничого циклу покликана формувати в учнів
-цілісне уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу;
- екологічний спосіб мислення; 
- роль і місце людини в довкіллі, її моральну відповідальність за збереження природи;
- здоровий спосіб життя.
  Все це ті компетенції особистості, яких потребує сучасне суспільство.
          У зв’язку із реформуванням системи освіти, переосмисленням змісту і завдань навчання перед мною як вчителем біології постає безліч завдань:
 - формувати духовні основи  особистості( через душу до серця)
 - навчати мислити ( узагальнювати, порівнювати, аналізувати )
 - дати основи біологічних знань (звертати особливу увагу на те, що вони використають вже сьогодні )
- шукати і розвивати творчі здібності дітей (постійно працювати з обдарованими дітьми)
- розвивати краєзнавчо-дослідницьку роботу (ботанічні експедиції, дослідження  місця зростань червонокнижних рослин)
- проводити екологічне виховання, формувати екологічне мислення
( прагнення до того, щоб дитина полюбила свій рідний край, країну)
-зберегти і зміцнити фізичне і психічне здоров`я ( туристичні походи, емоційне розвантаження на уроці, диференційований підхід до навчального процесу)
Свою роботу, як і кожен вчитель, розпочинаю з опрацювання нормативно-правової бази та методичної літератури. Відповідно виробила наступний алгоритм роботи:
-опрацювання методичної літератури з питань особистісно орієнтованого навчання,духовного творення особистості, впровадження інноваційних освітніх технологій, зокрема, застосування  діалогічного навчання, методики  розвитку критичного мислення, інтерактивних методів навчання, методу проектного навчання; 
-опрацювання публікацій  у періодичній педагогічній пресі
  та на сайтах «Освітній портал», «Я іду на урок біології»;
-вивчення елементів педагогічного досвіду вчителів-новаторів;
-розробка уроків біології з різних тем  з використанням елементів інноваційних освітніх технологій;
-продовження впровадження в досвід роботи методу діалогічного та проектного навчання;
-розробка  мультимедійних презентацій до уроків з курсу загальної біології, які використовувались при проведенні інтегрованих уроків, уроків-презентацій;
-поповнення  бібліотеки електронними засобобами  навчання з біології.
     Предметні журнали, сайти «Освітній портал», «Я іду на урок біології» допомагають держати руку на пульсі подій та новин. Виступи на засіданнях кафедри предметів освітніх галузей «Математика», «Природознавство», «Здоров'я і фізична культура», районних семінарах, проведення відкритих уроків дають змогу обмінятися педагогічним досвідом та поширити власний.
 Основним елементом освітнього процесу вважаю урок. Але в системі особистісно-орієнтованого навчання намагаюсь істотно змінити його функцію, форму організації. Урок підпорядковую не повідомленню і перевірці знань (хоча проводжу і такі уроки, вони потрібні), а виявленню досвіду учня. Стараюсь переводити той зміст, яким володіє учень, на науковий, тобто відбувається на уроці біології своєрідне «окультурення» суб'єктивного досвіду учня. Робота на уроці біології за суб'єктивним досвідом учня вимагає від мене спеціальної підготовки не просто викладати свій предмет, а проводити аналіз того змісту, який вже освоєний учнями з теми уроку.
Змінюю і режисуру уроку. Створюю обстановку, щоб учні завжди співпрацювали зі мною у діалозі, висловлювали свої думки, обговорювали те, що пропонують однокласники. Діалоговий урок – це урок,який найчастіше мною використовується. Постійно звертаюсь до класу із запитанням, що ви знаєте про це, які ознаки, властивості могли б виділити; де вони, на вашу думку, можуть бути використані; з якими із них ви вже стикались тощо.
Систематично прагну до того, щоб учень став «творцем» знань, учасником їх становлення.
Часто урок розпочинаю із розминки, яка змінює традиційні організаційні моменти класичного уроку. Головна функція розминки - створення сприятливого психологічного клімату для творчого розвитку особистості на уроці.
Так, на уроці в 10 класі з теми «Клітинний цикл. Мітоз.» починаю розминку словами: « Народна мудрість стверджує, що не існує не талановитих людей, а є ті, які...» спробуйте закінчити народну мудрість. Хвилинка на обдумування, обговоріть із сусідом по парті (варіанти відповідей)
« Я погоджуюсь з вашими відповідями. «Народна мудрість стверджує, що не існує талановитих дітей, а є ті, які займаються не своєю справою». Впевнена, що наш урок за темою «Клітинний цикл. Мітоз.» допоможе кожному розкрити свої таланти. Вже заради цього варто вивчити тему, а ще заради того, щоб дізнатися щось нове про себе, живу природу, часткою якої є і ми.»
Кожну тему уроку обґрунтовую, вмотивовую. Адже, знання має цінність лише тоді, коли воно використовується на практиці та усвідомлюється теоретично. Розумію, що майбутнє відкривається дітям, які критично перевіряють інформацію та вибудовують свої особисті реальності.
На етапі активізації спонукаю учнів активно пригадувати, що вони знають із цієї теми. Учні встановлюють рівень власних знань з біології, до якого можуть додати нові знання. Інформація, яку учні не пов'язують з уже відомою, втрачається дуже швидко. Мій девіз на цьому етапі «Пробуди, виклич зацікавленість, схвилюй, спровокуй учнів пригадати те, що вони знають». Наприклад, на уроці з теми «Неклітинні форми життя» використовую методику «Асоціативна схема». «Ми часто чуємо слово «вірус» . Які асоціації у вас воно викликає?»
         На етапі усвідомлення змісту учні знайомляться з новою інформацією. За методиками розвитку критичного мислення передбачаю, що на цьому етапі маю найменший вплив на учня. Учень самостійно отримує та аналізує інформацію, перевіряє своє особисте розуміння цієї інформації. Ознайомлюю учнів з планом уроку, пропоную різні джерела, з яких можуть отримати інформацію з певної теми (таблиці, підручники, зошит, комп'ютер, бліц-інформація, міні-лекція).
Початкова і підсумкова рефлексія є невід'ємною частиною сучасного
уроку. Рефлексія дає можливість учням.
ü усвідомити, чого вони навчились;
ü оцінити власний рівень розуміння та засвоєння навчального матеріалу і спланувати реальні кроки щодо його підвищення;
ü привчатись до рефлексії в реальному житті, усвідомлюючи свої дії та
прогнозуючи подальшу діяльність.
Здійснюю рефлексію в різних формах у вигляді індивідуальної роботи, робота в парах, групах, дискусії, письмовій та усній формі. На етапі рефлексії застосовую методику позначок:
V      я це знаю, інформація не нова, підтвердилась;
?       інформація відрізняється від того, що я знаю; інформація не підтвердилась; знаю але не повністю;
+       нова інформація;
!       Інформація схвилювала, хочеться дізнатися більше.
Для активізації навчально-виховного процесу визначаю теми програмного матеріалу з предмета, вивчення яких відбувається за допомогою дослідницької технології. Хочеться згадати слова
 Я. А. Коменського:
«... Людей варто навчати найголовнішим чином того, щоб вони здобували знання не з книг, а спостерігали самі небо і землю, дуби і буки, тобто щоб    вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не пам'ятали тільки чужі спостереження і пояснення».
Використовуючи технологію навчання біології, як дослідження, намагаюсь організувати діяльність учнів на оволодіння ними досвідом пошукової творчої діяльності, спрямовую їх на осмислення проблеми в цілому, використовую наочність як засіб залучення учнів до самостійних досліджень, намагаюсь створити для учнів практичні можливості ознайомлення з логікою і прийомами використання дослідницького методу в пізнавальній діяльності, допомагаю в організації самостійної пошукової діяльності учнів.
Так, на початку уроку в 7 класі з теми "Обмін речовин. Фотосинтез." ставлю проблемне завдання, яке мають розв'язати учні: «Процес, який рухає пензель художника, колеса потяга, думку вченого». Ці слова пояснюють учні, самостійно приходять до висновку, досліджуючи процес фотосинтезу, його фази, значення, працюючи в групах над завданням: «Як же листок пристосований до вловлення найбільшої кількості світла»
Сприяє активізації навчально-виховного процесу групова навчальна діяльність. Використовую різні форми групової навчальної діяльності на різних етапах уроку. Диференційовано групова робота передбачає організацію роботи учнівських груп з різними навчальними можливостями. Завдання диференціюю за рівнем складності. Групова форма навчання передбачає виконання спеціально сформованими тимчасовими учнівськими групами практичних , лабораторних робіт. Завдання, виконувані групами, мають бути, як єдиними, так і диференційованими. Організовую навчальну діяльність щодо постійних малих учнівських груп, керованих лідерами, у ланковій формі, коли учні працюють над єдиним завданням. Робота в групах сприяє набуттю навичок спілкування та співпраці. Учні розподіляють ролі. Обирають головуючого, секретаря, доповідача. Відповідно теми уроку добирають назву групи. Наприклад, на уроці з теми «Кров і транспортна система організму» сформовані такі групи: анатоми, фізіологи, кардіологи, гігієністи, епідеміологи, травматологи.
Готуючись до уроків, підбираю такі форми і методи роботи з учнями, яві сприяють розвитку логічного мислення, інтересу до предмету, дають змогу вибирати і освоїти матеріал по силі.
Різнорівневі картки, диференційоване домашнє завдання; виділення матеріалу вищого, достатнього, середнього і нижчого рівня при подачі нового матеріалу - все сприяє достатньому вибору і підготовці біологічного матеріалу.
Прагну формувати наукову картину живої природи на підставі біологічних закономірностей і провідних ідей, розкриваю роль біологічних знань у сфері культури, пропагую здоровий спосіб життя. Так, при подачі систем організму у 8 класі ми відкрили сторінку фітотерапії. На узагальнюючому уроці по темі обмінюємось народними рецептами та найефективнішими методами лікування тієї чи іншої системи. Учні 7-9 класів ведуть записники « Корисні поради моєму здоровю». У 7 класі - це сторінка «Фітотерапевт радить». При вивченні представників родин відділу Покритонасінні, Голонасінні, Хвощеподібні зупиняюсь на вітамінізованих рослинах , наголошую на необхідності вживання вітамінів. Діти працюють над проблемним питанням « Чому на території соснових лісів будують санаторії, будинки відпочинку?» , « Рослини якої родини використовують найчастіше?» На уроках ботаніки учні відкривають сторінку медицини ( теми «Різноманітність грибів», «Родина Розові», « Родина Айстрові», « Відділ Хвощеподібні»)
Дев’ятикласники записують свої поради по кожній фізіологічній системі щодо профілактики захворювань, наданні першої медичної допомоги, правилах особистої гігієни, щодо збереження зору, слуху; уникненні стресових ситуацій. Розробляють пам'ятки «Гігієна сну», «Шляхи поліпшення уваги, памяті».  Як підсумок- розробляють правила здорового способу життя.
Використовуючи проективні технології, працюю над питаннями «Механізм згубного впливу шкідливих звичок на організм людини»,«Психофізіологічний вплив кольору на організм людини». Проблемні питання « Як знайти найшвидші шляхи поліпшення імунітету свого організму», « Який із способів штучного дихання найефективніший?»,
 « Як зберегти шкіру молодою та здоровою» звучать на рольових уроках. У 10 класі при вивченні теми « Неклітинні форми життя» учні шукають шляхи профілактики вірусних захворювань. На уроці працюють вірусологи, генетики, гематологи. Учні прогнозують , складаючи різноманітні гіпотези щодо виникнення вірусів. Розвязують проблемне питання «Чи зможе людство перебороти наступ вірусів?»
Для одинадцятикласників традиційним є семінар « Клонування. За і проти.» У своїй роботі використовую вправи «Пошук інформації», «Незакінчене речення», «Встав пропущене», розкриваємо разом з учнями сторінки практикуму, здоровя, несподіванок, статистики.
Використовую на уроках інтерактивні форми і методи навчання. Це не лише викликає у дітей інтерес до біології, але й перетворює з пасивних спостерігачів на активних учасників заняття. Вважаю, що використання активних форм і методів таких як, ділові ігри, дискусії, робота в групах, бліц-виступи, відкидають одноманітність, посилюють інтерес до предмета, розвивають творче, продуктивне мислення, вчать культури спілкування, спілкування.
Вважаю,що естетичне виховання учнів є сьогодні актуальним. Тому  моєю методичною  проблемою є «Духовне творення особистості: робота душі і серця на моєму уроці». Духовне відродження нашого народу розпочинається з школи, де закладається фундамент формування юної душі. Важливо, щоб кожний урок пройшов через душу і серце дитини.  Вона повинна  відчути, а не лише усвідомити подане. Психологами доведено, що сприйняття душею і серцем набагато глибше ніж мозком. Тому прагну, щоб більша частина матеріалу не лише зачепила серце, але й розбудила душу.
     Своїми напрацюваннями по формуванню естетичної, екологічної культури; створенню здоров'язберігаючого середовища, плануванню туристично-краєзнавчої, дослідницької роботи; шляхами досягнення успіху по догляду за рослинами в шкільній галереї кімнатних рослин; матеріалами кабінету біології; проведення позакласних заходів я ділюся на сторінках своїх робіт педагогічної виставки.
«Духовне творення особистості - робота душі і серця на моєму уроці» - одна із робіт -переможців педагогічної виставки. Лагідний тон, доброзичливий погляд - це перший етап до сприйняття матеріалу серцем і душею. Музичний супровід лабораторної, творчого завдання, сторінка поезії, підібрані картини майстрів пензля Сєрова і Нєстєрова, Пітерсона і Васільєва, Шишкіна і Левітана, Рембранта - все це лишає не аби який слід у душі дитини, робить її духовно багатою, сприяє росту культурного рівня. Переконана,що слова поезії Ліни Костенко, Лесі Українки, не зможуть залишити байдужою  до природо рідного краю жодну людину.
«Екологія шкільного життя» зібрала кращі презентації фестивалю мальованого фільму на екологічну тематику. Тут твори, які стали переможцями конкурсу на кращий твір про своє місто та листи до улюблених квітів і тварин.
«Збірник задач з екології», «Тестові завдання контрольних робіт. Формат ЗНО» містять олімпіадні  завдання, тести з біології у форматі ЗНО та творчі завдання.
Методичною проблемою над якою працювала певний час була «Створення  здоровязберігаючого середовища на уроці біології та в позаурочний час». Відповідно напрацювання оформлено в «Аспекти роботи вчителя біології по створенню здоров'язберігаючого середивища»- поурочні конспекти занять з використанням  здоров'язберігаючих  технологій; використання оздоровчих елементів в системі традиційних щомісячних заходів з біології; в нотатках біологом систематизований матеріал до поурочних планів щодо збереження та зміцнення здоров'я.
 Формуванню естетичної культури, відчуття прекрасного сприяє шкільна галерея кімнатних рослин. Саме  така назва наступної роботи «Шкільна галерея кімнатних рослин. Формула успіху». Разом із картинною галереєю ми розмістили галерею рослин. Монстера, рео, фікус  Бенджаміна, нефролєпіс, китайські троянди, банан цисус– це лише кілька рослин за якими ми успішно доглядаємо і ділимося формулою успіху. Плануємо на майбутнє розробити екскурсію по галереї кімнатних рослин.
            Ідея   формування   творчо-розвинутої   особистості   є   провідною   в   нашому закладі. Пам'ятаю, що діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими та розумними ми їм надамо.
В роботі з обдарованими дітьми обов'язково враховую чинники, що впливають на формування творчої особистості. Це цілеспрямованість, концентрація уваги, впевненість в собі, гнучкість та образність мислення, здатність до критичного аналізу, пізнавальна активність, самооцінка. Користуюсь методами свободи вибору, створення ситуації успіху, поваги до самоосвіти, допомоги та підтримки, заохочення до самостійної діяльності.
Результати такої роботи - це щорічні призові місця на районних олімпіадах. Мої учні працюють науковцями в Київському університеті імені Шевченка, Київському аграрному університеті, лікарями, фармацевтами, екологами.
        Використовую поряд з традиційними інформаційно-комунікативні технології. Освоєння даних технологій продиктовано часом. Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати і використовувати в практичній діяльності масу інформації. Тому організовую процес так, щоб дитина активно, з цікавістю, із захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх використати.
Практикую   проведення   мультимедійних   уроків   з   елементами   не   лише
демонстрації, але і розпізнання, порівняння, аналізу. Так на підсумковому  уроці  «Кровоносна система» у 9 класі  учні  мають розпізнати, які саме клітини крові рухаються, назвати судину та аргументувати свою  відповідь.
  Відомо,що дослідження - шлях до пізнання істини. «Дослідницька робота гуртка квітникарів» - проводили досліди по зміні кольору пелюсток троянд в лабораторних умовах.
«Червонокнижні рослини ландшафтного парку «Мальованка» - результати восьми експедицій до регіонального ландшафтного парку, опис місця зростання, створення карти зростання червонокнижних рослин.
«В об'єктиві натураліста» - зібрані неповторні митті життя декоративних кроликів та породи сріблястих, яких ми утримували в школі.
        Поштовхом до створення портфоліо стала потреба в узагальненні   і систематизації накопиченого досвіду. На засіданні кафедри тематика якої «Портфоліо  як технологія моніторингу фахового зростання в умовах інноваційних змін» було прийнято рішення про створення портфоліо вчителями кафедри, де  містилася б основна інформація про педагогічну та дослідницьку діяльність; досягнення; хід роботи над методичною темою. Своє портфоліо побудувала за наступними  розділами:
-         анкетні відомості;
-         шлях, який я обрала (педагогічне кредо, методична проблема);
-         науково-методична діяльність (нормативно-правова база,
-         навчально-матеріальна база (кабінет біології, дидактичний матеріал, готуємось до ЗНО);
-         позакласна робота (позаурочні заходи, роботи гуртківців);
-         світ захоплень
Векторним спрямуванням моєї роботи є:
-         формування компетентностей випускника НВК (модель випускника);
-         плекаємо обдарованість;
-         духовне творення особистості (робота душі і серця на моєму уроці);
-         здоровязберігаючі технології (аспекти напрацювань);
-         дослідження як шлях до пізнання істини (дослідницька робота гуртківців, походи та експедиції);
-         кабінет біології (інформаційна та дослідницька лабораторія для школяра.)
Традиційно учні школи відводять  сторінку біологічних спостережень, інформації та досліджень  у власному портфоліо, де розміщують матеріал, який їх найбільше зацікавив.
          Позаурочна діяльність займає значне місце в моєму шкільному житті. Вона розкриває дитині ті здібності які не завжди побачиш на уроці, розвиває інтерес до предмету. Тому традиційними стали фестиваль квітів, день кабінету, тиждень біології, осінній бал, свято урожаю, день туризму, виставки «Зимова фантазія», «Весняна гармонія». Гурток квітникарів не лише доглядає за рослинами відкритого та закритого грунту, а й проводять лекторські години та години практики для молодших школярів, організує акції «Не пали опале листя», «Екопожежа».
Описаний  вище досвід допомагає давати глибокі і міцні знання,які учні змогли б використати  у сучасному складному житті. А поряд прагну, щоб душа і серце не втомлювались  трудитись.



ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

РОЗГЛЯНУТО

Радою районного(міського) методичного кабінету відділу (управління) освіти________________________________ районної (міської) державної адміністрації
Протокол №___ від___________
Завідувач РМК (ММК)  _______  (підпис)
_________________________ПІБ

СХВАЛЕНО

Вченою радою Хмельницького обласного
інституту післядипломної
педагогічної освіти
 Протокол № ___від ________ р.
ректор ХОІППО__________В.Берека

Духовне  творення  особистості:
 робота  душі і серця на  уроці  біології
(навчальний посібник)




                                                Автор(укладач):Крисько Валентина Миколаївна,
                                               вчитель біології
                                               Полонського навчально-виховного комплексу №2
                                               «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 –
                                               дошкільний навчальний заклад»





 М. Полонне 


ІНФОРМАЦІЙНА (ВІЗИТНА) КАРТА
 ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Прізвище,ім’я,по-батькові:Крисько Валентина Миколаївна    
Адреса досвіду:Полонський навчально-виховний комплекс №2 «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №7 – дошкільний навчальний заклад»
 Фах, посада: вчитель біології, директор
 Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічний стаж: 32 роки
Назва досвіду: Духовне  творення  особистості: робота  душі і серця на  уроці  біології.
 Класифікація досвіду за темою та змістом: комплексний
 Класифікація досвіду за характером діяльності: раціоналізаторський
Суть та зміст досвіду:  духовне  творення особистості через призму мистецтва - пензлем та поезією, інтегрований підхід до здобування та закріплення  біологічних знань, умінь, навичок.
 Анотація досвіду: створення умов, щоб дитина не лише усвідомила, але і відчула поданий матеріал - сприйняла душею і серцем  шляхом впровадження віршів та знайомства з картинами. Застосування  технології розвивального навчання, інформаційних, дослідницьких, ігрових; формування критичного мислення , екологічної та естетичної культури .
 Результативність: підвищення рівня культурної та екологічної компетентності, адаптації у суспільстві.
Відомості про вивчення досвіду: досвід вивчався у 2012-2013 навчальному році заступником директора Полонського навчально-виховного  комплексу №2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7, колегіум»» Микуляк А. Ю., схвалено педагогічною радою Полонського навчально-виховного комплексу№2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7, колегіум» від  30 жовтня 2012 року (Протокол № 2)

ВИТЯГ ІЗ ПРОТОКОЛУ №2
ЗАСІДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ РАДИ
Полонського навчально-виховного комплексу№2
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7, колегіум»
                                                                       від 30 жовтня  2012 року
Слухали:
Микуляк А.Ю.- заступника  директора навчально-виховного комплексу№2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7, колегіум» про досвід роботи вчительки біології Крисько В.М. з питання
«Духовне творення особистості: робота душі і серця на уроці біології»
Виступили:
 Яськова А.О.-  керівник кафедри вчителів освітніх галузей «Математика», «Природознавство», «Фізична культура».  
про досвід роботи вчительки біології Крисько В.М. з проблеми
«Духовне творення особистості: робота душі і серця на уроці біології»
Крисько В.М. – вчителька біології про досвід роботи вчительки біології Крисько В.М. з проблеми«Духовне творення особистості: робота душі і серця на уроці біології»
 Ухвалили:
 схвалити досвід роботи вчителя біології Крисько В.М. з проблеми «Духовне творення особистості: робота душі і серця на уроці біології»



                             Голова педради:                        Розумовська О.П.
                             Секретар педради:                     Микуляк А.Ю.




ПОДАННЯ
ПОЛОНСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ №2
«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №7 –ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»
на проведення експертизи матеріалів з досвіду роботи вчительки біології Крисько Валентини Миколаївни
Досвід з питання «Духовне творення особистості: робота душі і серця на уроці біології» вивчався у 2012-2013 навчальному році заступником директора Полонського навчально -  виховного  комплексу №2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 , колегіум» Микуляк А.Ю.


Досвід схвалено педагогічною радою Полонського навчально-виховного комплексу№2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7, колегіум»
 від  30 жовтня 2012 року (Протокол № 2).

Директор
Полонського навчально-виховного комплексу №2
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7-
 дошкільний навчальний заклад»:                                      Крисько В.М.
                       






ПОЛОНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №2
« ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №7 – ДНЗ »
вул. Пушкіна,51, м.Полонне, Полонський район, Хмельницька обл., 30500
                        тел. (038 43) 20374, e-mail: kolegium2@ukr.net

                                       ВИТЯГ З НАКАЗУ
16.04.2013 р.                                                                                 № 28
Про наслідки чергової атестації
педагогічних працівників школи

         Відповідно до статті 27 Закону України «Про загальну середню освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників ( наказ №1479 Міносвіти і науки України від 20.12.2011 р., №1135 від 08.08.2013 із змінами та доповненнями), наказу відділу освіти, молоді та спорту Полонської райдержадміністрації №113 від 14.09.2012р. «Про проведення атестації педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів району та створення атестаційної комісії» та враховуючи рішення шкільної атестаційної комісії ( протокол № 5 від 26.03.2013р.)
НАКАЗУЮ:
  Порушити клопотання перед районною атестаційною комісією про
підтвердження  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої
категорії» Крисько В.М. та про відповідність раніше присвоєному звання  вчитель – методист»  вчительці біології Крисько Валентині Миколаївні.
Директор школи:                О.П. Розумовська


Немає коментарів:

Дописати коментар